Sól – jaką wybrać? Sól himalajska, różowa – opinie czy jest zdrowsza?

właściwości soli i soduSól oferuje wiele korzyści dla naszego organizmu, gdy podjęte prawidłowo, aby utrzymać nasz układ odpornościowy, aktywne i gotowe do obrony organizmu zagrożeniami z zewnątrz, ale jeśli mamy nadużyć zbyt dużo soli może spowodować nas niebezpiecznych komplikacje dla naszego organizmu i jest zatem także, oprócz zrozumienia jak spożywać to przyprawa poprawnie, musimy wiedzieć typu wybierać.

Co to jest sód?

Sodu jest minerałem, który jest niezbędny do istot ludzkich, które dodać poprzez dietę, pochłania go, aby następnie przejść do fazy ciekłej organizmu, w związku z tym wpływa na ruchy płynu między tkanek i naczyniowych, szczególnie miejsca przebywania w pozakomórkowego poziomu.

W tym medium stężenie sodu podlega ilość Rudy, a także ilość wody, która jest w cieczy fazy dystrybuowane przez tkanki i układu naczyniowego, biorąc pod uwagę również, że stężenie sodu, który istnieje, jest porównywalna do to jest we krwi.

Z drugiej strony ten elektrolitu spełnia fundamentalną rolę ogólne funkcjonowanie ludzkiego ciała i zdrowia, przyczyniając się w homeostazy organizmu, głównie w zakresie zarządzania płynów i ciśnienia krwi.

Równoważność sodu i soli

Ale wyglądają identyczne warunki, nie są: molekularnie mówiąc, sól jest chlorku sodu, który wskazuje, że obecne są cząsteczki sodu i jeden. Chociaż połowa cząsteczki soli sodu, jest nie połowę masy, więc nie można jedynie zmniejszyć ciężar soli w pół, aby znaleźć ekwiwalent sodu.

Sodu jest około 40 procent wagi soli, a pozostałe 60% chlorku.

Jeśli chcesz wiedzieć ile miligramów sodu [mg] [mg] X soli, a następnie mnożąc przez 2.5 i podzielić między 1000

Przykład:

  • 300mg sodu
  • 300 x 2,5 = 750
  • 750 / 1000 = 0, 75g soli
  • 300 mg sodu są równoważne do 0, 75g soli

Dlaczego ważne jest spożywanie sodu?

Sodu jest elektrolitu, który odgrywa zasadniczą rolę w hydratacji. Sodu działa wody w komórkach, a potasu popycha odpadów z komórek. Równowaga ta pomaga zapobiec odwodnieniu i wspiera funkcję komórek zdrowych. Sodu jest również niezbędne dla funkcji nerwów, funkcja mięśni i utrzymanie zdrowego ciśnienie krwi.

Jednak pod względem ilości sodu w organizmie, czasami jest mile widziana za jego wkład możliwe pojawienie się wysokie ciśnienie krwi, chociaż jak pozyskał go powyżej, jest niezbędne dla funkcjonowania ciała ludzkiego jako komórki, nerwów i mięśni

Biorąc pod uwagę, że w sytuacjach, w których ciało jest brakujące lub obecny bardzo niski poziom tego minerału w płynach zewnątrz komórek, może prowadzić do bardzo niebezpieczne choroby, o nazwie hiponatremii, co jest możliwe do uniknięcia.

Co to jest właściwa ilość spożycia sodu przez człowieka?

Powyżej, czyni nas zadajemy sobie to pytanie i, według Światowej Organizacji Zdrowia (who), zalecenia w sprawie spożycia sodu jest nie przekracza 2, 500-5000 miligramów dziennie za osobę, która jest odpowiednikiem około łyżkę soli w tabeli.

Zdrowe alternatywy dla soli kuchennej – sól himalajska

rodzaje soliPamiętaj, że wiele świeżych pokarmów, które spożywamy zawierają wysoki poziom sodu w jego skład chemiczny, takich jak ser, który ma wysokie stężenie rudy; również jaj, ryb i mięsa mają sodu w jego składzie, ale ogólnie prawie wszystkie produkty w większym lub mniejszym stopniu go zawiera.

Unikaj przetworzonych do kontroli spożycia sodu

Jednak, zdaniem ekspertów, kiedy naprawdę szkodliwe spożycia sodu są przetworzonej żywności, i to należy uznać, że Kontrola zużycia i przybliżają nas do prawidłowego i zalecana kwota. W przypadku osób z wysokim ciśnieniem krwi powinny one ograniczyć ich zużycie do 1500 miligramów dziennie, a minimalny wymóg sodu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest około 500 miligramów dziennie za osobę. Należy unikać przetworzonej żywności

Zdecydować się na zdrowe nawyki żywieniowe uprościć ten problem. W związku z tym jeśli Twoja dieta na prawdziwym pokarmem, nie będzie miał tego rodzaju sporów, normalne spożycie sodu jest znacznie łatwiejsze.

Niebezpieczeństwa związane z nadmiarem sodu

Nadmiar sodu może powodować wysokie ciśnienie krwi, lub nadciśnienie, który jest czynnikiem ryzyka dla choroby, udaru mózgu i nerek niewydolność serca. Dobrze jest zapoznać się z etykiety żywności przetworzonej i sprawdzić zawartość sodu. Niektóre zupy w puszkach mieć 1000 mg sodu na usługi. Również limit żywności soli przy stole.

Z tego powodu ważne jest, aby zapoznać się z etykiety Znalezione w przetworzonej żywności, aby zmniejszyć ich spożycie, jeśli jest to konieczne lub zrobić w sposób odpowiedzialny, ale nie mają tego stałego paniki do spożycia sodu.

Niskie stężenie sodu może być również szkodliwe dla zdrowia

Wiadomo co większość populacji jest to, że niski poziom sodu są być szkodliwe dla normalnego funkcjonowania organizmu. W tym sensie istnieje dowód na to, że ludzie, którzy stałe i długotrwałe aktywności fizycznej, takich jak sport, może złożyć niski poziom sodu z utraty potu i mogą wystąpić objawy, takie jak zmęczenie, skurcze mięśni, osłabienie, słaba pamięć lub odwodnienie.

Ilość sodu w organizmie jest ważne, ponieważ reprezentuje jako elektrolit i odgrywa ważną rolę.

Przyczynia się to w pchanie wody do komórek, podczas gdy potasu jest z odpadów poza nimi; występujące po tym procesie, że bilans, który ułatwia zapobieganie odwodnienie i wspierania funkcji komórek zdrowych, oprócz to jest niezbędne do reaktywacji systemu neuronów lub bardziej intensywnej aktywności mózgu, dodatkowo do pomoc funkcji mięśni występują właściwie i krwi ciśnienie pozostaje zdrowy.

Możemy zobaczyć relacje, która utrzymuje sodu z wyników sportowych, zwłaszcza w wysokiej intensywności działań i zatem znać pojęcie sodu – potasu pompy

Sól, którą możemy wybrać?

Jak wszyscy wiemy, zwykle będzie znaleźć dwa rodzaje soli w supermarketach lub sklepach spożywczych: rafinowanych soli i soli morskiej. W pierwszym przypadku, mimo że najczęściej być używane dla przyprawa i przechowywać gotowane lub podgotowane żywności jako doskonały środek konserwujący, jest co najmniej zdrowe dla naszego organizmu i ich nadużycie zużycie jest, co może powodować problemy wcześniej dostępne, poza smak, który dodany do potraw, w których jest używany.

Morze soli lub soli himalajskiej różowy jest najlepszym wyborem…

Sól Himalajska, jest uważany za najczystszą wszystkich i minimalnie, przetworzonych podczas kompozytowy minerałów wapnia, potasu, magnezu, siarki, żelaza, manganu, fluoru, jodu, tlenek cynku, chromu, wśród innych naturalnych składników. pierwiastki śladowe, które są ważne do między innymi mieć zdrowia kości. Sól Himalajska

To, oprócz tego, że wolne od zanieczyszczeń, które możemy znaleźć na rynku.

Funkcje

najzdrowsza alternaywa - sól himalajskaJego prezentacja jest zwykle w formie „Różowy kryształ”, tak, że można go ziemi przed wypiciem i jest najlepszy dla odpowiedniej konsumpcji, który różni się od typowego soli kuchennej, nie jest leczona chemicznie. Z drugiej strony jest również używany do łagodzenia bólu na reumatyzm, problemy skórne, rewitalizacji skóry, relaks, rozładowanie nosa i detoksykujące leczenie trądziku.

Zarówno Himalajska różowa i soli morskiej są najlepszym wyborem, ponieważ że przez pobyt w bardziej naturalny sposób (sól morska na przykład jest suszone na słońcu), ta sól jest nie tylko ważnym wkładem sodu, ale także jod i inne minerały istotne dla organizmu.

Korzyści dla zdrowia

One również pracować, aby rozwiązać problemy układu oddechowego takich jak astma, zarządzanie, aby złagodzić Stany zapalne płuc; One również pomóc, regulują poziom cholesterolu, układu krążenia, darmową i zdrową. Sól morska jest również znany w łagodzeniu skóry suchej i podrażnionej, od wanny z morza słonej wody chroni skórę i relaksuje, efekt, który występuje, ponieważ działania na nasz organizm, pomaga rozwijać Melatonina i Serotonina hormony, aby uniknąć stresu i depresji.

Korzyści z soli himalajskiej

O wiele silniejszy smak, nie potrzeba tak dużo i pozwala że można cieszyć się korzyści bez konieczności przesadzić zbyt gdy używany jako przyprawa, ponieważ pomimo tego, że znacznie lepiej niż powszechnie stosowane rafinowanych soli dla sezon potraw, ani nie należy spożywać więcej niż zalecana wcześniej w tym artykule, ponieważ jego wewnętrzne zagrożenia są nadal obecne, jeśli nie jesteśmy świadomi ich prawidłowego stosowania i wykorzystania jego zalety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *